Bla gjennom det server-genererte TDAC-diskusjonsarkivet. Nye kommentarer vises fortsatt på side 1, mens eldre rottråder forblir tilgjengelige gjennom indekserbar paginering.
Klikk på kommenter, så ber vi om e-posten din, deretter engangskode, deretter navn.
God morgen, jeg har et pensjonsvisum og bor 11 måneder i året i Thailand. Må jeg fylle ut DTAC-kortet? Jeg prøvde å ta en prøve på nettet, men når jeg skal legge inn visumnummeret mitt 9465/2567, blir det avvist fordi symbolet / ikke er akseptert. Hva bør jeg gjøre?
I ditt tilfelle vil 9465 være visanummeret. 2567 er det buddhistiske årstallet det ble utstedt i. Hvis du trekker 543 år fra dette tallet, får du 2024, som er året visumet ditt ble utstedt.
Tusen takk
Er det noen unntak, for eksempel for eldre eller seniorer?
Den eneste unntaket er for thailandske statsborgere.
Hei, vi ankommer Thailand tidlig morgen 2. mai og drar senere samme dag til Kambodsja. Vi må sjekke inn bagasjen på nytt i Bangkok siden vi reiser med to forskjellige selskaper. Derfor har vi ikke innkvartering i Bangkok. Hvordan skal vi fylle ut kortet da, vennligst? Takk.
Hvis ankomst og avreise skjer samme dag, trenger du ikke oppgi overnattingsdetaljer, de vil automatisk sjekke alternativet for transittreisende.
Jeg trenger tdac-appen for å reise på ferie i 3 uker til Thailand
Ja, selv om det er for 1 dag, må du søke om TDAC.
Jeg trenger en søknad for 3 ukers ferie til Tai6
Ja, det er til og med påkrevd hvis det er for 1 dag.
Er denne applikasjonen nødvendig for ferie i tre uker?
Vaksinering kreves kun hvis du har reist gjennom de oppførte landene. https://tdac.in.th/#yellow-fever-requirements
Jeg har ikke noe etternavn. Hva skal jeg fylle inn i feltet for etternavn?
Hva bruker du for flynummer? Jeg kommer fra Brussel, men via Dubai.
Den opprinnelige flyvningen.
Jeg er ikke så sikker på det. På den gamle flyvningen måtte det være flynummer ved ankomst til Bangkok. De kommer uansett ikke til å sjekke det.
Vi er nabo til Malaysia, Thailand, og reiser regelmessig til Betong Yale og Danok hver lørdag og tilbake på mandag. Vennligst vurder 3 dager TM 6-søknad på nytt. Håper på spesiell inngang for malaysiske turister.
Du velger bare LAND for "Reisemodus".
Jeg er turbusssjåfør. Må jeg fylle ut TDAC-skjemaet sammen med en gruppe busspassasjerer, eller kan jeg søke individuelt?
Dette er fortsatt uklart. For å være på den sikre siden kan du gjøre det individuelt, men systemet tillater at du legger til reisende (usikker på om det tillater en hel buss full).
Jeg er allerede i Thailand og ankom i går, har turistvisum for 60 dager. Ønsker å gjøre en grensekjøring i juni. Hvordan søker jeg da om TDAC i min situasjon, siden jeg er i Thailand og skal gjøre en grensekjøring?
Du kan fortsatt fylle den ut for en Border Run. Du velger bare LAND for "Reisemodus".
Jeg vil gjerne spørre, landet jeg bor i nå kan ikke velge Thailand. Skal jeg velge fødelandet mitt eller det siste landet jeg bodde i? Min mann er tysk, men det siste stedet jeg bodde var Belgia. Nå er jeg pensjonist og har ikke noe bosted annet enn Thailand. Takk.
Hvis landet de bor i er Thailand, bør Thailand velges. Problemet er at systemet ennå ikke har Thailand i valgmulighetene, og TAT har meldt at det vil bli lagt til innen 28. april.
Tusen takk
Vanskelig å lese søknadsskjemaer - trenger å gjøres mørkere
Mitt navn er Carlos Malaga, jeg har sveitsisk statsborgerskap, bor i Bangkok og er korrekt registrert hos immigrasjonen som pensjonist. Jeg kan ikke velge "Bostedsland" Thailand, det er ikke oppført. Og når jeg velger Sveits, er ikke min by Zürich (den viktigste byen i Sveits) tilgjengelig.
Usikker på Sveits-problemet, men Thailand-problemet bør være løst innen 28. april.
og e-postadressen contact@tdac.immigration.go.th fungerer ikke, og jeg får meldingen: Kan ikke levere meldingen
Global kontroll.
123
Et 7 år gammelt barn med italiensk pass som reiser tilbake til Thailand i juni med moren som er thailandsk, må TDAC-informasjon fylles ut for barnet?
Må jeg fylle det ut hvis jeg ikke har kjøpt returbillett ennå, eller kan jeg hoppe over det?
Returinformasjon er valgfritt
Det er en grunnleggende feil i dette. For de som bor i Thailand, gis ikke Thailand som et alternativ for bostedsland.
TAT kunngjorde allerede at dette ville bli fikset innen 28. april.
Må man fylle ut TDAC med et pensjonsvisum og samtidig med en re-entry?
Alle expats må gjøre dette før de kommer fra et annet land til Thailand.
Vi er ikke en regjeringsnettsted eller ressurs. Vi streber etter å gi nøyaktig informasjon og tilby hjelp til reisende.