Bla gjennom det server-genererte TDAC-diskusjonsarkivet. Nye kommentarer vises fortsatt på side 1, mens eldre rottråder forblir tilgjengelige gjennom indekserbar paginering.
Klikk på kommenter, så ber vi om e-posten din, deretter engangskode, deretter navn.
Jeg bor og jobber i Thailand, men vi kan ikke oppgi bosted som Thailand, hva skal vi skrive inn?
Passlandet ditt for nå.
TAT kunngjorde nettopp en oppdatering om at Thailand vil bli lagt til i rullegardinmenyen.
Hvis jeg reiser til Thailand og oppholder meg hos min kone i Thailand i 21 dager, og jeg har fylt ut TDAC online 3 dager før reisen til Thailand, må jeg fortsatt møte opp hos utlendingsmyndighetene eller politistasjonen?
Må personer som har thailandsk oppholdstillatelse eller arbeidsvisum (med arbeidstillatelse) også fylle ut TMA.6 online?
Ja, du må fortsatt
Hei, jeg ankommer Thailand og blir der i 4 dager, deretter flyr jeg til Kambodsja i 5 dager før jeg returnerer til Thailand for ytterligere 12 dager. Må jeg sende inn TDAC på nytt før jeg reiser inn i Thailand fra Kambodsja?
Du må gjøre det hver gang du går inn i Thailand.
Jeg har et Non-0 (pensjon) visum. Hver årlig forlengelse fra immigrasjonstjenesten legger til et nummer og gyldighetsdato for den siste årlige forlengelsen. Jeg antar at det er det nummeret som må legges inn? Riktig eller ikke?
Det er et valgfritt felt
Så mitt non-o-visum er omtrent 8 år gammelt, og jeg får årlig forlengelse basert på pensjon som kommer med et nummer og en utløpsdato. Hva skal man egentlig fylle inn i visumfeltet i et slikt tilfelle?
Du kan skrive inn det originale visanummeret, eller forlengelsesnummeret.
Må innehavere av diplomatpass også fylle ut?
Ja, de må gjøre det (samme som TM6).
Hvis jeg glemmer å fylle ut TDAC, kan jeg da ordne formalitetene på Bangkok flyplass?
Det er ikke klart. Flyselskapene kan kreve dette før boarding.
Jeg tror det er klart nå. TDAC må være utfylt senest 3 dager før ankomst.
Jeg bor i Thailand. Når jeg prøver å fylle ut 'Bostedsland', er det umulig. Thailand finnes ikke i listen over land.
Dette er et kjent problem for øyeblikket, velg foreløpig passlandet ditt.
Kjære herr/fru, Jeg har identifisert flere problemer med deres nye DAC nettbaserte system. Jeg forsøkte nettopp å sende inn for en dato i mai. Jeg er klar over at systemet ikke er i drift ennå, men jeg kunne fylle ut de fleste feltene. Jeg legger merke til at dette systemet er for alle som ikke er thailendere, uansett visum-/innreisevilkår. Jeg har identifisert følgende problemer. 1/ Avreisedato og flynummer er merket med * og er obligatorisk! Mange personer som kommer til Thailand med langtidsvisum som Non O eller OA, har ingen lovpålagt krav om å ha en avreisedato eller flynummer. Vi kan ikke sende inn dette skjemaet på nett uten avreiseflyinformasjon (dato og flynummer). 2/ Jeg er britisk statsborger, men som pensjonist med Non O-visum er mitt bostedsland og hjem i Thailand. Jeg er også thailandsk skattemessig bosatt. Det finnes ingen mulighet for meg å velge Thailand. Storbritannia er ikke mitt bosted. Jeg har ikke bodd der på mange år. Ønsker dere at vi skal lyve og velge et annet land? 3/ Mange land i nedtrekksmenyen er oppført under "The". Dette er ulogisk, og jeg har aldri sett en landeliste som ikke starter med landets eller statens første bokstav. 4/ Hva gjør jeg hvis jeg en dag befinner meg i et fremmed land og spontant bestemmer meg for å fly til Thailand neste dag, for eksempel fra Vietnam til Bangkok? Deres DAC nettside og informasjon sier at dette skal sendes inn 3 dager tidligere. Hva hvis jeg bestemmer meg for å komme til Thailand om 2 dager? Er jeg ikke tillatt å komme under mitt pensjonsvisum og re-inngangstillatelse? Dette nye systemet skal være en forbedring av det nåværende. Siden dere har avskaffet TM6, er det nåværende systemet enkelt. Dette nye systemet virker ikke gjennomtenkt og er ulogisk. Jeg fremsetter min konstruktive kritikk for å hjelpe med å forme dette systemet før det går live 1. mai 2025, før det gir besøkende og immigrasjon problemer.
Det er faktisk valgfritt. For nå bør du fortsatt velge Storbritannia. Det er ikke perfekt, men siden det er et autofullføringsfelt, vil det fortsatt vise riktig resultat. Du kan sende det inn så snart du er klar. Det er ingenting som hindrer deg i å sende det inn på samme dag som du reiser.
Til den det måtte angå, jeg reiser i juni, jeg er pensjonert og ønsker nå å pensjonere meg i Thailand. Vil det være et problem å kjøpe en enveisbillett, med andre ord, trenger jeg noen andre dokumenter?
Dette har svært lite med TDAC å gjøre, men mer med visumet du kommer på. Hvis du bare ankommer uten visum, vil du ja få problemer uten returflyvning. Du bør bli med i Facebook-gruppene som er nevnt på denne nettsiden, stille spørsmålet der, og gi mer kontekst.
Sjefen min har APEC-kort. Trenger de denne TDAC eller ikke? Takk
Ja, sjefen din er fortsatt nødvendig. Han måtte fortsatt gjøre TM6, så han må også gjøre TDAC.
Hallo. Hvis du ankommer med buss, vil kjøretøynummeret være ukjent
Du kan velge Annet og skrive BUS
Fra 1. mai, må jeg fylle ut noe hvis jeg skal til Thailand i slutten av april?
Hvis du kommer før 1. mai, trenger du ikke å gjøre noe
Er TDAC-søknaden åpen fra 3 dager før eller må den være gjort innen 3 dager før?
Du kan melde deg på opptil 3 dager før, så det er mulig å melde seg på samme dag, dagen før eller noen dager før.
Jeg er i Japan og skal reise inn i Thailand 1. MAI 2025. Jeg reiser kl. 08:00 og ankommer Thailand kl. 11:30. Kan jeg gjøre dette 1. MAI 2025 mens jeg er på flyet?
Du kan gjøre det så tidlig som 28. april i ditt tilfelle.
Finnes det en app?
Dette er ikke en app, men et webskjema.
Ved TM6 var det en halv billett ved utreise. Trengs det noe ved utreise denne gangen? Er det greit å ikke fylle ut utreisedato i TDAC hvis den ikke er kjent?
Avhengig av visum kan det være nødvendig med en utreisedato. For eksempel, hvis du kommer inn uten visum, må du oppgi utreisedato, men hvis du kommer inn med langtidsvisum, er ikke utreisedato nødvendig.
Hva bør japanske innbyggere i Thailand gjøre?
Når du kommer til Thailand fra utlandet, må du fylle ut TDAC.
Min ankomstdato er 30. april morgen kl. 07:00. Må jeg levere inn TDAC-skjemaet? Vennligst gi meg råd. Takk
Nei, fordi du kommer før 1. mai.
Mitt navn er Saleh
Ingen bryr seg
Vi er ikke en regjeringsnettsted eller ressurs. Vi streber etter å gi nøyaktig informasjon og tilby hjelp til reisende.