Vi er ikke tilknyttet den thailandske regjeringen. For det offisielle TDAC-skjemaet, gå til tdac.immigration.go.th.

TDAC-kommentarside 31

Bla gjennom det server-genererte TDAC-diskusjonsarkivet. Nye kommentarer vises fortsatt på side 1, mens eldre rottråder forblir tilgjengelige gjennom indekserbar paginering.

Kommentarer (1 419)

Klikk på kommenter, så ber vi om e-posten din, deretter engangskode, deretter navn.

Ian Rauner

Jeg bor og jobber i Thailand, men vi kan ikke oppgi bosted som Thailand, hva skal vi skrive inn?

0
Anonymous

Passlandet ditt for nå.

0
Anonymous

TAT kunngjorde nettopp en oppdatering om at Thailand vil bli lagt til i rullegardinmenyen.

0
Mini

Hvis jeg reiser til Thailand og oppholder meg hos min kone i Thailand i 21 dager, og jeg har fylt ut TDAC online 3 dager før reisen til Thailand, må jeg fortsatt møte opp hos utlendingsmyndighetene eller politistasjonen?

0
Anonymous

Må personer som har thailandsk oppholdstillatelse eller arbeidsvisum (med arbeidstillatelse) også fylle ut TMA.6 online?

0
Anonymous

Ja, du må fortsatt

0
Anonymous

Hei, jeg ankommer Thailand og blir der i 4 dager, deretter flyr jeg til Kambodsja i 5 dager før jeg returnerer til Thailand for ytterligere 12 dager. Må jeg sende inn TDAC på nytt før jeg reiser inn i Thailand fra Kambodsja?

0
Anonymous

Du må gjøre det hver gang du går inn i Thailand.

0
Anonymous

Jeg har et Non-0 (pensjon) visum. Hver årlig forlengelse fra immigrasjonstjenesten legger til et nummer og gyldighetsdato for den siste årlige forlengelsen. Jeg antar at det er det nummeret som må legges inn? Riktig eller ikke?

0
Anonymous

Det er et valgfritt felt

0
Anonymous

Så mitt non-o-visum er omtrent 8 år gammelt, og jeg får årlig forlengelse basert på pensjon som kommer med et nummer og en utløpsdato. Hva skal man egentlig fylle inn i visumfeltet i et slikt tilfelle?

0
Anonymous

Du kan skrive inn det originale visanummeret, eller forlengelsesnummeret.

0
Anonymous

Må innehavere av diplomatpass også fylle ut?

0
Anonymous

Ja, de må gjøre det (samme som TM6).

0
Anonymous

Hvis jeg glemmer å fylle ut TDAC, kan jeg da ordne formalitetene på Bangkok flyplass?

0
Anonymous

Det er ikke klart. Flyselskapene kan kreve dette før boarding.

0
Anonymous

Jeg tror det er klart nå. TDAC må være utfylt senest 3 dager før ankomst.

0
Dany Pypops

Jeg bor i Thailand. Når jeg prøver å fylle ut 'Bostedsland', er det umulig. Thailand finnes ikke i listen over land.

0
Anonymous

Dette er et kjent problem for øyeblikket, velg foreløpig passlandet ditt.

0
Ian James

Kjære herr/fru, Jeg har identifisert flere problemer med deres nye DAC nettbaserte system. Jeg forsøkte nettopp å sende inn for en dato i mai. Jeg er klar over at systemet ikke er i drift ennå, men jeg kunne fylle ut de fleste feltene. Jeg legger merke til at dette systemet er for alle som ikke er thailendere, uansett visum-/innreisevilkår. Jeg har identifisert følgende problemer. 1/ Avreisedato og flynummer er merket med * og er obligatorisk! Mange personer som kommer til Thailand med langtidsvisum som Non O eller OA, har ingen lovpålagt krav om å ha en avreisedato eller flynummer. Vi kan ikke sende inn dette skjemaet på nett uten avreiseflyinformasjon (dato og flynummer). 2/ Jeg er britisk statsborger, men som pensjonist med Non O-visum er mitt bostedsland og hjem i Thailand. Jeg er også thailandsk skattemessig bosatt. Det finnes ingen mulighet for meg å velge Thailand. Storbritannia er ikke mitt bosted. Jeg har ikke bodd der på mange år. Ønsker dere at vi skal lyve og velge et annet land? 3/ Mange land i nedtrekksmenyen er oppført under "The". Dette er ulogisk, og jeg har aldri sett en landeliste som ikke starter med landets eller statens første bokstav. 4/ Hva gjør jeg hvis jeg en dag befinner meg i et fremmed land og spontant bestemmer meg for å fly til Thailand neste dag, for eksempel fra Vietnam til Bangkok? Deres DAC nettside og informasjon sier at dette skal sendes inn 3 dager tidligere. Hva hvis jeg bestemmer meg for å komme til Thailand om 2 dager? Er jeg ikke tillatt å komme under mitt pensjonsvisum og re-inngangstillatelse? Dette nye systemet skal være en forbedring av det nåværende. Siden dere har avskaffet TM6, er det nåværende systemet enkelt. Dette nye systemet virker ikke gjennomtenkt og er ulogisk. Jeg fremsetter min konstruktive kritikk for å hjelpe med å forme dette systemet før det går live 1. mai 2025, før det gir besøkende og immigrasjon problemer.

0
Anonymous

Det er faktisk valgfritt. For nå bør du fortsatt velge Storbritannia. Det er ikke perfekt, men siden det er et autofullføringsfelt, vil det fortsatt vise riktig resultat. Du kan sende det inn så snart du er klar. Det er ingenting som hindrer deg i å sende det inn på samme dag som du reiser.

0
alphonso napoli

Til den det måtte angå, jeg reiser i juni, jeg er pensjonert og ønsker nå å pensjonere meg i Thailand. Vil det være et problem å kjøpe en enveisbillett, med andre ord, trenger jeg noen andre dokumenter?

0
Anonymous

Dette har svært lite med TDAC å gjøre, men mer med visumet du kommer på. Hvis du bare ankommer uten visum, vil du ja få problemer uten returflyvning. Du bør bli med i Facebook-gruppene som er nevnt på denne nettsiden, stille spørsmålet der, og gi mer kontekst.

0
Yvonne Chan

Sjefen min har APEC-kort. Trenger de denne TDAC eller ikke? Takk

0
Anonymous

Ja, sjefen din er fortsatt nødvendig. Han måtte fortsatt gjøre TM6, så han må også gjøre TDAC.

0
Giles Feltham

Hallo. Hvis du ankommer med buss, vil kjøretøynummeret være ukjent

0
Anonymous

Du kan velge Annet og skrive BUS

0
Anonymous

Fra 1. mai, må jeg fylle ut noe hvis jeg skal til Thailand i slutten av april?

0
Anonymous

Hvis du kommer før 1. mai, trenger du ikke å gjøre noe

0
シン

Er TDAC-søknaden åpen fra 3 dager før eller må den være gjort innen 3 dager før?

0
Anonymous

Du kan melde deg på opptil 3 dager før, så det er mulig å melde seg på samme dag, dagen før eller noen dager før.

0
Yoshida

Jeg er i Japan og skal reise inn i Thailand 1. MAI 2025. Jeg reiser kl. 08:00 og ankommer Thailand kl. 11:30. Kan jeg gjøre dette 1. MAI 2025 mens jeg er på flyet?

0
Anonymous

Du kan gjøre det så tidlig som 28. april i ditt tilfelle.

0
ただし

Finnes det en app?

0
Anonymous

Dette er ikke en app, men et webskjema.

0
ソム

Ved TM6 var det en halv billett ved utreise. Trengs det noe ved utreise denne gangen? Er det greit å ikke fylle ut utreisedato i TDAC hvis den ikke er kjent?

0
Anonymous

Avhengig av visum kan det være nødvendig med en utreisedato. For eksempel, hvis du kommer inn uten visum, må du oppgi utreisedato, men hvis du kommer inn med langtidsvisum, er ikke utreisedato nødvendig.

0
ああ

Hva bør japanske innbyggere i Thailand gjøre?

0
Anonymous

Når du kommer til Thailand fra utlandet, må du fylle ut TDAC.

0
Sayeed

Min ankomstdato er 30. april morgen kl. 07:00. Må jeg levere inn TDAC-skjemaet? Vennligst gi meg råd. Takk

0
Anonymous

Nei, fordi du kommer før 1. mai.

0
Saleh Sanosi Fulfulan

Mitt navn er Saleh

0
Anonymous

Ingen bryr seg

0
DatabeskyttelsespolicyVilkår og betingelserAnsvarsfraskrivelsePersonvernerklæringRefusjonspolicyTDAC-svindelTDAC-statusTHIM-veiledning

Vi er ikke en regjeringsnettsted eller ressurs. Vi streber etter å gi nøyaktig informasjon og tilby hjelp til reisende.

TDAC-kommentarer - side 31