Vi är inte kopplade till den thailändska regeringen. För det officiella TDAC-formuläret, gå till tdac.immigration.go.th.

TDAC-kommentarsida 33

Bläddra i det serverrenderade TDAC-diskussionsarkivet. Nya kommentarer visas fortfarande på sida 1, medan äldre ursprungstrådar förblir tillgängliga genom genomsökningsbar sidindelning.

Kommentarer (1 419)

Klicka på kommentera så ber vi om din e-post, sedan engångskoden, sedan namn.

Anonymous

Självklart alla! Dina data kommer att vara säkra. Haha. De kallar det "bedrägeriernas land" – lycka till

0
MSTANG

Kommer en resenär att nekas inträde om de missar den 72-timmarsfristen för att lämna in DTAC?

0
Anonymous

Det är oklart, kravet kan vara något som flygbolagen kräver innan ombordstigning, och det kan finnas ett sätt att göra det efter landning om du av någon anledning glömde det.

0
Anonymous

Så när jag reser med min thailändska familj, ska jag ljuga och ange att jag reser ensam? Eftersom det inte är ett krav för thailändare.

0
Darius

Hittills, så bra!

0
Anonymous

Ja, jag minns en gång när jag gick på toaletten, och medan jag var där delade de ut TM6-korten. När jag kom tillbaka vägrade damen att ge mig ett. Jag var tvungen att få ett efter att vi landat...

0
Dave

Du sa att QR-koden skickas till din e-post. Hur lång tid efter att formuläret är ifyllt skickas QR-koden till min e-post?

0
Anonymous

Inom 1 till 5 minuter

0
Anonymous

Jag kan inte se någon plats för e-post

0
Jack

Vad händer om jag bestämmer mig för att resa till Thailand inom 3 dagar? Då kan jag uppenbarligen inte lämna in formuläret 3 dagar i förväg.

0
Anonymous

Därefter kan du skicka in det inom 1-3 dagar.

0
Simplex

Jag har gått igenom alla kommentarer och fått en bra bild av TDAC, men det enda jag fortfarande inte vet är hur många dagar innan ankomst jag kan fylla i detta formulär? Själva formuläret verkar enkelt att fylla i!

0
Anonymous

Högst 3 dagar!

0
Tom

Är det obligatoriskt med vaccination mot gula febern för att komma in?

0
Anonymous

Endast om du rest genom smittade områden: https://tdac.in.th/#yellow-fever-requirements

0
hu

de behövde byta från "covid" eftersom det var planerat så här ;)

0
hu

de behövde byta från "covid" eftersom det var planerat så här ;)

0
Alex

Om du bor på olika hotell i olika städer, vilken adress fyller du i på ditt formulär?

0
Anonymous

Du satte ankomsthotellet.

0
Paul Bailey

Jag flyger till Bangkok den 10 maj och sedan den 6 juni flyger jag till Kambodja för cirka 7 dagar på en sidotripp och sedan återinträder jag i Thailand. Måste jag skicka in ett ytterligare online ETA-formulär?

0
Anonymous

Ja, du behöver fylla i en varje gång du går in i Thailand. Samma som gamla TM6.

0
Anonymous

Det står att TDAC-ansökan måste göras 3 dagar innan inresa i landet. Fråga 1: Är det senast 3 dagar? Om ja, hur många dagar i förväg kan man senast ansöka innan inresa? Fråga 2: Hur lång tid tar det att få resultatet om man bor i EU? Fråga 3: Är dessa regler sannolikt att ändras till januari 2026? Fråga 4: Hur är det med visumundantag: kommer det att återgå till 30 dagar eller förbli 60 dagar från januari 2026? Vänligen svara på alla dessa 4 frågor av behöriga personer (vänligen undvik "jag tror" eller "jag har läst/hört att") - tack för er förståelse.

0
Anonymous

Det är inte möjligt att ansöka mer än 3 dagar innan inresa i landet. Godkännandet är omedelbart, även för EU-invånare. Ingen kan förutsäga framtiden, men dessa åtgärder verkar vara avsedda för lång sikt. Till exempel har formuläret TM6 funnits i över 40 år. Hittills har inga officiella meddelanden gjorts angående längden på visumundantaget från och med januari 2026. Det förblir alltså okänt.

0
Anonymous

Tack.

0
Anonymous

Tack. 3 dagar innan hans inträde: det är lite bråttom, men okej. Så: om jag planerar min inträde i Thailand den 13 januari 2026: från vilket exakt datum bör jag tidigast skicka in min TDAC-ansökan (med tanke på att mitt flyg går den 12 januari): den 9 eller 10 januari (med hänsyn till tidskillnaden mellan Frankrike och Thailand dessa datum)?

0
Anonymous

Var vänlig svara, tack.

0
Anonymous

Det baseras på Thailands tid. Så om ankomstdatumet är den 12 januari kan du skicka in det så tidigt som den 9 januari (i Thailand).

0
Anonymous

Behöver innehavare av DTV-visum fylla i detta digitala kort?

0
Anonymous

Ja, du behöver fortfarande göra detta om du anländer den 1 maj eller efter det.

0
Dave

Kan du skicka in formuläret på en bärbar dator? Och få QR-koden tillbaka på en bärbar dator?

0
Anonymous

QR-koden skickas till din e-post som en PDF, så du bör kunna använda vilken enhet som helst.

0
Steve Hudson

Okej, så jag tog en skärmdump på QR-KODEN från PDF:en i mitt mejl, eller hur??? eftersom jag inte kommer att ha internetåtkomst vid ankomsten.

0
Anonymous

Du kan ta en skärmbild utan att ens få det mejl som de visar i slutet av ansökan.

0
Anonymous

Det verkar okej så länge vi kan skriva in den information de behöver. Om vi måste börja ladda upp saker som foton, fingeravtryck etc. blir det för mycket arbete.

0
Anonymous

Ingen dokumentuppladdning krävs, bara ett formulär på 2-3 sidor. (om du reste genom Afrika är det ett formulär på 3 sidor)

0
Allan

Krävs det att lämna in DTAc för icke-invandrande O-visum?

0
Anonymous

Ja, om du anländer den 1 maj eller senare.

0
raymond

Jag tänker resa från Poipet, Kambodja via Bangkok till Malaysia med thailändskt tåg utan att stanna i Thailand. Hur fyller jag i boendesidan??

0
Anonymous

Du kryssar i rutan där det står: [x] Jag är en transitpassagerare, jag stannar inte i Thailand

0
RR

Så de tänker spåra alla av säkerhetsskäl? Var har vi hört det förut, va?

0
Anonymous

Det här är samma frågor som TM6 hade, och som introducerades för över 40 år sedan.

0
Anonymous

Jag har ett 2 timmars stopp i Kenya från Amsterdam. Behöver jag ett intyg för gula febern även under transit? Folkhälsomyndigheten har utfärdat regler som kräver att sökande som rest från eller genom länder som utsetts för områden infekterade med gula febern måste tillhandahålla ett internationellt hälsocertifikat som visar att de har fått vaccination mot gula febern.

0
Anonymous

Det verkar så: https://www.mfa.go.th/en/publicservice/5d5bcc2615e39c306000a30d?cate=5d5bcb4e15e39c30600068d3

0
Anonymous

Jag bor i Thailand med ett NON-IMM O-visum (thailändsk familj). Men Thailand som bosättningsland går inte att välja. Vad ska jag välja? Nationalitetsland? Det vore ologiskt eftersom jag inte har någon hemvist utanför Thailand.

0
Anonymous

Ser ut som ett tidigt fel, välj kanske nationalitet för nu eftersom alla som inte är thailändska behöver fylla i det enligt aktuell information.

0
Anonymous

Ja, det ska jag göra. Det verkar som att applikationen är mer inriktad på turister och korttidsbesökare och tar inte särskilt hänsyn till den specifika situationen för innehavare av långsiktiga visum. Förutom TDAC existerar inte „East German“ längre sedan november 1989!

0
STELLA AYUMI KHO

Kan vänta på att få se dig igen Thailand

0
Anonymous

Thailand väntar på dig

0
DataskyddspolicyVillkor och bestämmelserAnsvarsfriskrivningIntegritetspolicyÅterbetalningspolicyTDAC-bedrägerierTDAC-statusTHIM-guide

Vi är inte en regeringswebbplats eller resurs. Vi strävar efter att tillhandahålla korrekt information och erbjuda hjälp till resenärer.