Bläddra i det serverrenderade TDAC-diskussionsarkivet. Nya kommentarer visas fortfarande på sida 1, medan äldre ursprungstrådar förblir tillgängliga genom genomsökningsbar sidindelning.
Klicka på kommentera så ber vi om din e-post, sedan engångskoden, sedan namn.
Hur kan jag annullera en TDAC som skickades av misstag? Jag reser inte förrän i maj och testade formuläret utan att märka att jag skickade det med fel datum och utan att granska det?
Fyll bara i en ny när det behövs.
Om jag besöker en gränsande provins i Thailand för en dagsutflykt från Laos (ingen övernattning), hur ska jag fylla i avsnittet "Boendeinformation" i TDAC?
Om det är samma dag behöver du inte ens fylla i den delen.
Kosovo finns inte på listan för påminnelser för TDAC!!!... Finns det med på listan över länder när man fyller i TDAC-passet?... tack
De gör det i ett väldigt konstigt format. Prova "REPUBLIKEN KOSOVO"
Det är inte heller listat som Republiken Kosovo!
Tack för att du rapporterade detta, det är åtgärdat nu.
OM BANGKOK INTE ÄR SLUTDESTINATIONEN UTAN BARA EN ANSLUTNINGSPUNKT TILL EN ANNAN DESTINATION SÅSOM HONGKONG, KRÄVS TDAC?
Ja, det krävs fortfarande. Välj samma ankomstdatum och avresedatum. Detta kommer automatiskt att välja alternativet 'Jag är en transitpassagerare'.
Jag har aldrig bokat boende i förväg under mina resor i Thailand... Kravet att ange en adress är begränsande.
Om du reser till Thailand med turistvisum eller under visumundantaget är detta steg en del av inresekraven. Utan detta kan du nekas inresa, oavsett om du har TDAC eller inte.
Välj någon boende i Bangkok och ange adressen.
Efternamnet är ett obligatoriskt fält. Hur fyller jag i formuläret om jag inte har något efternamn? Kan någon hjälpa, vi reser i maj.
I de flesta fall kan du ange NA om du bara har ett namn.
Hej, men när jag är på TDAC frågar det efter flygnummer när man lämnar Thailand. Om jag har en enskild biljett från Koh Samui till Milano med mellanlandningar i Bangkok och Doha, måste jag då fylla i flygnumret från Koh Samui till Bangkok eller flygnumret från Bangkok till Doha, alltså det flyg med vilket jag faktiskt lämnar Thailand?
Om det är en anslutningsflygning bör du ange uppgifterna för den ursprungliga flygningen. Om du däremot använder en separat biljett och utresflygningen inte är kopplad till ankomsten, bör du ange utresflygningen istället.
Hej, men när tdac frågar dig om flightnummer vid avgång från Thailand, om jag har en enda biljett från Koh Samui till Milano med mellanlandningar i Bangkok och Doha, ska jag då ange flightnumret från Koh Samui till Bangkok eller flightnumret från Bangkok till Doha, alltså det flyg med vilket jag fysiskt lämnar Thailand?
Vad ska jag göra om jag vill tillfälligt gå in i landet under en transitpaus (ungefär 8 timmar)?
Vänligen lämna in TDAC. Om ankomstdatum och avresedatum är samma krävs ingen registrering av boende och du kan välja alternativet "Transitpassagerare".
Tack så mycket.
När du anländer till Thailand, behöver du visa hotellbokningen?
Det rapporteras för närvarande inte om detta, men att ha dessa saker kan minska potentiella problem om du stoppas av andra skäl (till exempel om du försöker resa in med turist- eller förmånsvisum).
God morgon. Hur mår du. Må du vara lycklig
Hej, må du vara lycklig.
Vilken avgångsort ska anges när man är i transit? Avgångslandet eller mellanlandningslandet?
Du väljer det ursprungliga avgångslandet.
Om jag är innehavare av svenskt pass och har uppehållstillstånd i Thailand, behöver jag fylla i detta TDAC?
Ja, du behöver fortfarande göra TDAC, det enda undantaget är thailändskt medborgarskap.
Det är bra assistenter
Inte en så dålig idé.
Jag är innehavare av indiskt pass och besöker min flickvän i Thailand. Om jag inte vill boka ett hotell och istället bo hos henne, vilka dokument kommer jag att bli ombedd att visa om jag väljer att bo hos en vän?
Du angav precis din flickväns adress.
Hur är det med visa run? När du åker iväg och kommer tillbaka samma dag?
Ja, du måste fortfarande fylla i TDAC för en visumresa / gränspassage.
Ja, du behöver fortfarande fylla i TDAC för en visumresa / gränsöverskridande.
Jag arbetar i Norge varannan månad och är i Thailand på visumfrihet varannan månad. Jag är gift med en thailändsk fru och har ett svenskt pass. Jag är registrerad i Thailand. Vilket land ska jag ange som bosättningsland?
Om du är i Thailand i mer än 6 månader kan du skriva Thailand.
God eftermiddag 😊 Antag att jag flyger från Amsterdam till Bangkok men med en mellanlandning på Dubai flygplats (ungefär 2,5 timme). Vad ska jag fylla i under ”Land där du steg på”? Hälsningar
Du skulle välja Amsterdam eftersom flygbyten inte räknas
Man kan också skapa onödiga problem för sig själv, jag har tidigare också angett någon fejkad adress under vistelsen, yrke premiärminister, det fungerar och ingen bryr sig ändå, på returflyget angav jag också ett datum, biljetten vill ändå ingen se.
Vi är inte en regeringswebbplats eller resurs. Vi strävar efter att tillhandahålla korrekt information och erbjuda hjälp till resenärer.