Blader door het door de server gerenderde TDAC-discussiearchief. Nieuwe reacties verschijnen nog steeds op pagina 1, terwijl oudere hoofddiscussies toegankelijk blijven via doorzoekbare paginering.
Klik op reageren en we vragen eerst om je e‑mail, daarna om de eenmalige code (OTP) en vervolgens om je naam.
zeker allemaal! uw gegevens zullen veilig zijn. haha. ze noemen het "land van scams" - veel succes
Wordt een reiziger de toegang geweigerd als hij de deadline van 72 uur voor het indienen van de DTAC heeft gemist?
Het is onduidelijk, de vereiste kan door luchtvaartmaatschappijen worden gevraagd vóór het instappen, en er kan een manier zijn om het te doen eenmaal geland als je het toch bent vergeten.
Dus wanneer ik reis met mijn Thaise familie. Moet ik dan liegen en zeggen dat ik alleen reis? Omdat het geen vereiste is voor Thai's.
Tot nu toe, gaat het goed!
Ja, ik herinner me een keer dat ik naar het toilet ging, en terwijl ik daar was, deelden ze TM6-kaarten uit. Toen ik terugkwam, weigerde de dame me er daarna een te geven. Ik moest er één krijgen nadat we geland waren...
U gaf aan dat de QR-code naar uw e-mail wordt gestuurd. Hoelang na het invullen van het formulier wordt de QR-code naar mijn e-mail gestuurd?
Binnen 1 tot 5 minuten
Ik zie geen ruimte voor e-mail
Wat als ik besluit binnen 3 dagen naar Thailand te reizen? Dan kan ik het formulier natuurlijk niet 3 dagen van tevoren indienen.
Dan kun je het binnen 1-3 dagen indienen.
Ik heb alle reacties doorlopen en heb een goed beeld gekregen van TDAC, maar het enige wat ik nog niet weet is hoeveel dagen voor aankomst ik dit formulier kan invullen? Het formulier zelf lijkt makkelijk in te vullen!
Maximaal 3 dagen!
Is gele koorts vaccinatie verplicht voor binnenkomst?
Alleen als je door besmette gebieden bent gereisd: https://tdac.in.th/#yellow-fever-requirements
ze moesten veranderen van "covid" omdat het zo gepland was ;)
ze moesten veranderen van "covid" omdat het zo gepland was ;)
Als je in verschillende hotels in verschillende steden verblijft, welk adres vul je dan in op je formulier?
U vult het aankomsthotel in.
Ik vlieg op 10 mei naar Bangkok en vervolgens op 6 juni voor ongeveer 7 dagen naar Cambodja voor een zijtrip en daarna ga ik weer Thailand binnen. Moet ik een ander online ETA-formulier indienen?
Ja, je moet elke keer dat je Thailand binnenkomt een formulier invullen. Net als de oude TM6.
Er staat dat de TDAC-aanvraag 3 dagen vóór binnenkomst in het land moet worden gedaan. Vraag 1: Is dat uiterlijk 3 dagen van tevoren? Zo ja, hoe lang van tevoren kan de aanvraag dan ten vroegste worden ingediend? Vraag 2: Hoe lang duurt het om de uitslag te ontvangen als je in de EU woont? Vraag 3: Zijn deze regels waarschijnlijk aan veranderingen onderhevig vóór januari 2026? Vraag 4: En hoe zit het met de visumvrijstelling: wordt deze teruggebracht naar 30 dagen of blijft het 60 dagen vanaf januari 2026? Graag antwoord op al deze 4 vragen door bevoegde personen (graag geen "ik geloof dat" of "ik heb gelezen/geh{% raw %}oord dat" - dank voor uw begrip).
Het is niet mogelijk om de aanvraag meer dan 3 dagen voor binnenkomst in het land te doen. De goedkeuring is direct, ook voor inwoners van de EU. Niemand kan de toekomst voorspellen, maar deze maatregelen lijken voor de lange termijn bedoeld te zijn. Ter illustratie, het TM6-formulier is meer dan 40 jaar gebruikt. Tot op heden is er geen officiële aankondiging gedaan over de duur van de visumvrijstelling vanaf januari 2026. Dit blijft dus onbekend.
Bedankt.
Dank je. 3 dagen voor binnenkomst: het is een beetje gehaast, maar oke. Dus: als ik mijn binnenkomst in Thailand plan op 13 januari 2026: vanaf welke datum precies moet ik mijn TDAC-aanvraag zo vroeg mogelijk indienen (aangezien mijn vlucht op 12 januari vertrekt): 9 of 10 januari (rekening houdend met het tijdsverschil tussen Frankrijk en Thailand op die data)?
antwoord alstublieft, bedankt.
Het is gebaseerd op Thaise tijd. Dus als de aankomstdatum 12 januari is, kun je vanaf 9 januari indienen (in Thailand).
Moeten houders van een DTV-visum deze digitale kaart invullen?
Ja, je moet dit nog steeds doen als je op 1 mei of later aankomt.
Kun je het formulier op een laptop indienen? En de QR-code terugkrijgen op een laptop?
De QR wordt als PDF naar uw e-mail gestuurd, dus u zou elk apparaat moeten kunnen gebruiken.
OK, dus ik heb een screenshot gemaakt van de QR-CODE uit de PDF uit mijn e-mail, toch??? want ik zal bij aankomst geen internettoegang hebben.
Je kunt een screenshot maken zonder dat je de e-mail hoeft te ontvangen, ze laten die aan het einde van de aanvraag zien.
Dit lijkt oké zolang we de informatie die ze nodig hebben kunnen typen. Als we dingen moeten gaan uploaden zoals foto's, vingerafdrukken, enz., wordt het te veel werk.
Het is niet nodig om documenten te uploaden, alleen een formulier van 2-3 pagina's. (als je door Afrika bent gereisd, is het een formulier van 3 pagina's)
Moet een niet-immigranten O-visum DTAc indienen?
Ja, als u aankomt op of na 1 mei.
Ik ben van plan om van Poipet, Cambodja via Bangkok naar Maleisië te reizen met de Thaise trein zonder te stoppen in Thailand. Hoe vul ik de verblijfspagina in?
Je vult het vakje in waar staat: [x] Ik ben een doorreizende passagier, ik verblijf niet in Thailand
Dus ze gaan iedereen volgen om veiligheidsredenen? Waar hebben we dat eerder gehoord, hè?
Dit zijn dezelfde vragen die de TM6 had en die meer dan 40 jaar geleden werden geïntroduceerd.
Ik heb een tussenstop van 2 uur in Kenia vanuit Amsterdam. Heb ik ook een Gele Koorts certificaat nodig tijdens het transit? Het ministerie van Volksgezondheid heeft voorschriften uitgegeven dat aanvragers die gereisd hebben vanuit of via landen die zijn aangewezen als Gele Koorts infectiegebieden, een internationaal gezondheidscertificaat moeten overleggen waaruit blijkt dat zij een Gele Koorts vaccinatie hebben ontvangen.
Dat lijkt zo: https://www.mfa.go.th/en/publicservice/5d5bcc2615e39c306000a30d?cate=5d5bcb4e15e39c30600068d3
Ik woon in Thailand met een NON-IMM O visum (Thaise familie). Thailand als land van verblijf is echter niet selecteerbaar. Wat moet ik kiezen? Nationaliteitsland? Dat heeft geen zin omdat ik geen verblijfsplaats buiten Thailand heb.
Het lijkt op een vroege fout, misschien voorlopig nationaliteit selecteren omdat alle niet-Thaise dit moeten invullen volgens de huidige informatie.
Ja, dat zal ik doen. Het lijkt erop dat de applicatie meer gericht is op toeristen en kortetermijnbezoekers en minder rekening houdt met de specifieke situatie van houders van een langdurig visum. Behalve TDAC bestaat "Oost-Duitsland" sinds november 1989 niet meer!
Kan niet wachten om je weer te zien Thailand
Thailand wacht op jou
Wij zijn geen overheidswebsite of -bron. We streven ernaar om nauwkeurige informatie te bieden en hulp te bieden aan reizigers.